fredag 6. februar 2009

Tromsø

I går skrev jeg ikke i bloggen. Det var rett og slett fordi jeg glemte det. Men da kan jeg jo skrive det ned nå:
Tredag 5. februar: Da jeg kom hjem fra skolen måtte jeg pakke. Vi skulle dra kl. 1630. Jeg ble ferdig å pakke kl 1640... Vi kom oss ikke avgårde før kl. 1655. Da var mammma sur fordi jeg hadde gjort slik at vi kanskje ble for sein til flyplassen. På Fauske måtte mamma stoppe og ta ut penger til meg. Bensinmåleren i bilen stod på E. Det vil si at den var tom. Men neida! Mamma skulle ikke stoppe for å fylle bensin. Så vi kjørte. Da vi kom til Tverlandet, kunne hun fortsatt ikke fylle. Et stykke videre måtte vi stå i kø. Da begynte mamma og Johannes å klage: "Ja nu bi vi vell førr sein me flye!". Men vi kom i tide. Jeg sjekket inn bagasjen min og vi gikk opp. Så når vi gikk i sikkerhetskontrollen, begynte jeg og pipe! En dame kom for å sjekke om jeg hadde noe i lommene, men det viste seg at det var hårklipene mine...
Da vi kom ut av sikkerhetskontrollen gikk vi til utgang 14. Der skulle vi vente på flyet. Plutselig kom det flyplass-menn og jagde alle inn til utgang 16. De sa at et fly kunne brase inn i veggen når som helst. Så det ble veldig fullt. Alle fra utgang 14, 15 og 16 var samlet i utgang 16. Og da flyet endelig kom, tok det en evighet før vi kom oss inn i flyet.
Noen hadde tatt plassen min i flyet så jeg satte meg en plass lenger bak. Så kom det en mann og spurte om det var min plass. Så kom en sånn flybertinne for å se på lappen min. Men det var greit at jeg satt der.

Jeg kom fram til Tromsø der Sten Jørgen ventet. Jeg hentet bagasjen min og så dro vi. Det var ekstremt merkelig å se snø til en forandring. Det var iskaldt der også, men pytt. Da jeg kom fram, møtte Susie meg med et nyskjerrig blikk. Jeg satte inn kofferten min og begynte straks å kose med Susie og Amber. Jeg fikk pesto til middag og vi nerda på facebook resten av kvelden. Faktisk fikk jeg prøve Spore på mac'en.

Fredag 6. februar: I dag stod jeg opp kl. 0944. Jeg våknet av at Sten Jørgen så på TV rett framfor trynet mitt. Det var vanskelig å holde øynene åpne, men det gikk. Vi stod opp og spiste grovbrød (100 % rugmel eller noe i den duren). Jeg spiste to skiver. Ett med peanøttsmør og ett med jordbærsyltetøy. Vi så på TV og snakket helt til i 1100-1200 tida. Da dro vi til Elkjøp for å se om de hadde Spore. Det hadde de ikke. De hadde bare utvidelsespakken Søtt og Skummelt. Så dro vi til Jekta storsenter eller hva det nå heter. Så gikk vi til Coop Obs. De hadde fortsatt bare utvidelsespakken til Spore. Men vi kjøpte mat der og en tannbørst til meg, for tenk! Det som alltid skjer skjedde. Jeg glemte tannbørst og tannkrem. Da vi var ferdig dro vi tilbake til Bjørnøygata. Vi lastet inn matvarene før vi dro tilbake til sentrum. Da dro vi til vakre Nersranda. Vi dro på platekompaniet og på spaceworld for å sammenligne Spore-priser. Det kostet 299 kr. på Platekompaniet, men på spaceworld hadde de det ikke. Så gikk vi på gamezone. Der hadde de bare utvidelsespakken. Derettter bar turen til Spiderman (eller Game). Der kostet det 399 kr. Mens vi var der (merk: dette var bare meg og Sten Jørgen. Marit forsvant på platekompaniet) spilte vi GH4. Det var kjedelig for jeg måtte være bass. Da vi var ferdig skulle vi sjekke Expert. Der hadde de det heller ikke, så vi gikk ned til Nerstanda igjen. Det var sprengkaldt ute, så det var godt å komme inn i varmen.
Jeg kjøpte Spore, men jeg så også på musikk. Jeg hadde veldig lyst til å kjøpe Coronatus - Porta Obscura, men det fikk vente. Marit kom og vi dro hjem igjen. Jeg satte på Spore og begynte å spille. Jeg har også spilt Drømmefall - Den Lengste Reisen. Det er et norskt spill, men det er dritbra. Jeg fikk det fordi jeg syntes det var morsomt og Sten Jørgen hadde alt spilt igjennom det. Det er et spill med en historie, så derfor er det ingen vits i å spille det på nytt.
Vel, tilbake til Spore. Jeg har spilt nesten hele dagen etter vi kom hjem fra sentrum. Kun avbrutt av middag (Tikka Masala), Drømmefall (spil), TV (mye rart) og kattekosing (Susie og Amber).Jeg er kommet til den fjerde fasen i spillet og det er fem faser, men det går jo an å spille mange ganger. Jeg trodde det skulle være mer avansert, men det er vel som med sims. Det ser utrolig avansert ut, men egentlig så er det "den letteste ting i verden". Vi har spist sjokolade, nøtter og tørket ananas i kveld og nå har Sten Jørgen og Marit lagt seg. Og tenk... Det har tatt meg ca. en halvtime +/- å skrive dette.

Jeg får vel skrive mer i morgen fra Nordens Paradis, for nå skal jeg og sove.
Blogges ;D

Ingen kommentarer: