onsdag 28. oktober 2009

En dag i dag

Altså, dette innlegget skal handle om denne dagen. Helt fra drømmen jeg hadde før jeg stod opp, til her hvor jeg sitter nå. Mer er det ikke å si om den saken.. Utenom det jeg skal skrive :P

Drømmen jeg hadde i dag, før jeg stod opp, var en utrolig snål, men allikevel virkelig drøm. Den handlet om at jeg skulle skytes opp i rakett ut i verdensrommet. Da jeg satt i raketten og var på tur opp fra bakken og videre ut i galaksen, satt jeg bare der og ventet mens jeg så på en diger skjerm. Det var et lite, mørkt rom der jeg så vidt hadde sitteplass. Det var masse tekniske greier der, som den skjermen, og mange rare ting på veggen. Rommet var sylinderformet, og jeg satt på bunnen. Det jeg satt på var egenlig mange mørkelilla puter.

Da jeg hadde kommet ut av atmosfæren, merket jeg det egenlig ikke. Jeg bare satt der. Lenge. Men så da jeg hadde på følelsen av at jeg nesten var ved månen, kom det en stemme i en høytaler på veggen. Det var en slags "data-stemme" som sa at jeg var tom for bensin. Så kjente jeg følelsen at jeg datt skikkelig fort nedover. Jeg kjente suset i magen (på orntlig og) og jeg visste at jeg kom til å dø.

Jeg lette raskt over veggene med alle dingsene der, og til slutt fant jeg den dingsen der jeg kunne snakke med de som var på jorda. Så trykte jeg på snakke-knappen og sa, nesten ropte "Jeg er fri for bensin og jeg styrter ned mot jorda!!!". Så var det faktisk bestemor som svarte at jeg måtte prøve å overleve, og at jeg skulle jo fylle bensin før jeg dro. Hun hørtes nesten sint ut. Det satt jeg og undret litt over..

Resten av styrtingen ned mot jorda, drømte jeg faktisk ikke. For det neste som skjedde var at jeg hadde kommet inn til jorda og hadde på en måte landet, men den hadde landet på siden. Men nei, den stod ikke i ro. Tvert i mot, seilte jeg ned storbakken i den, men jeg vet ikke hvordan jeg kunne vite det, for det var ikke vinduer i det lille rommet. Men selvfølgelig alle svingene var jo umulig å ikke kjenne.
Og også lurer jeg på hvordan jeg kunne holde meg på veien blant alle svingene.
Men uansett, tilbake til drømmen:
Da det ikke gikk så fort lenger, skjønte jeg at jeg kom til å overleve. Jeg ble så glad, mens jeg fortsatt bare satt der. Da den endelig stoppet, gikk jeg ut. Den hadde stoppet rett foran Rebekka sitt hus.


Jeg gikk inn til Rebekka og fortalte henne hva som hadde skjedd, så gikk jeg til Leonard og sa det samme. Så gikk jeg opp til Rigmor og sa det til henne. Hun ble overrasket, forferdet og sur på meg, siden jeg kunne dødd. Hun sa også at Pooshan hadde vært med og at han kunne dødd. Da sa jeg: "Jaja? Sånn at? Han gjorde jo ikke det". Så gikk jeg hjem.'
Og dett var dett.

Men så var det det som skjedde i dag, fra jeg faktisk stod opp etter den snåle drømmen.
Jeg var ikke trøtt i det hele tatt siden jeg hadde sovet siden 7/8-tiden fra kvelden før.
Jeg fikk uansett bare 20 minutter på meg før jeg måtte gå til bussen.
På bussen hørte jeg på musikk og på skolen startet vi med to timer matte.Yeyy.
På di to timene fikk jeg gjort en oppgave.

Neste time hadde vi samfunnsfag. Jeg liker ikke samfunnsfag lenger.
Vi snakket om det typisk norske.
Så hadde vi naturfag. Om stråling og EMS. Ja og forskjellige spektre. Vi skal ha prøve neste gang.

Så kom gymmen. Vi hadde badminton. Det var meningen at jeg og Rebekka skulle være på lag, men det skulle være en jente og en gutt. Så ble vi delt inn. Jeg fikk Martin A på lag.
Vi vant 1 av 8 kamper..


Nå sitter jeg, Kaja og Rebekka i sofaen i kantina/biblioteket.
Så skal jeg hjem og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre da :P

¤Blogges¤

Ingen kommentarer: