onsdag 25. november 2009

Sykelig sykt

Mer blogg!
Så i dag er jeg syk. Og jeg må bare få si at det ikke er noe morsomt i det hele tatt! Det svir og brenner i halsen, akkurat som en bit mangler... :O
Det gjør skikkelig vondt å snakke, så jeg kan bare snakke litt lavere enn normalt. Så har jeg også en sånn snål, rar stemme. Jeg høres veldig hes ut..

Men faktisk så vet jeg hvem synderen er. Hvem som smittet meg! Det er Johannes.
Så var det skikkelig irriterende i går, for her hadde jeg satt meg ned og laget en grundig og fin forsøksrapport om fuktighetskrem-laginga fra mandag. Med tegning og greier. Så kan jeg ikke dra på skolen for å levere den. Makan skal man lete lenge etter!

Vanligvis bruker jeg å grue meg til skoledagen. Det er nok fordi jeg må stå opp så tidlig, men når man faktisk kommer seg på skolen, er det ikke ille i det hele tatt. Noe jeg kom til å tenke over i dag.. Ja, for når jeg er hjemme, da savner jeg faktisk skolen litt..

Så, i dag mens jeg var alene hjemme, posten hadde ikke kommet og jeg hadde ingenting å gjøre. Så jeg satt i trappa og så på at Pooshan satt og spiste, da kom jeg over en liten eske i en hylle. Jeg ble nyskjerrig og tok den. Jeg åpnet den og der lå mange "gjemte skatter". Jeg fant "Betty Spaghetti"- dukkene mine, reflekser, masse småting og sist, men ikke minst, fant jeg headsetet mitt! Det har vært borte siden i fjor sommer. Jeg hadde ansett det tapt for alltid.

Etter det ringte jeg pappa for å fortelle det, siden det tross alt var han som hadde kjøpt det til meg. Så satt vi å snakket om skolekalkulatoren og at jeg kunne få hans bra kalkulator med fargeskjerm og greier!
Så nevnte han noe om at bestemor hadde sendt melding der hun hadde skrevet noe om Baran og at Sigurd var død. Sånn i "forbifarten."
Uansett, så jeg det senere i avisa at han hadde "parkert tøflene, lagt inn årene, vandret, stumpet røyken, osv" på mandagen. Og det skal visst være begravelse i Røsvik kirke, tirsdag 1. desember kl. 11.00.... Hehe, utrolig hva jeg kan huske, men når det kommer til skolearbeid...... :D

Så kom Johannes hjem. Han hadde med posten og det var post til meg! :D
Jeg hadde forhåndsbestilt "Public Enemies" på platekompaniet, og den kom i dag. Selvfølgelig fordi at den kommer ut i Norge i dag da..
Jeg har begynt å se den, men har på langt nær avsluttet. Den er jo tross alt på to timer og et kvarter. 14 minutter for å være nøyaktig (skjønner du hva jeg mener med at jeg husker alt utenom skolearbeidet?)

Nå er jeg den eneste som er våken, klokka er ti over 12.. Og jeg skal ikke på skolen i morgen. Det er sykt slitsomt å være syk, kan jeg si. Det gjør vondt og svelge. Faktisk, hvis jeg skal drikke noe, må det være kullsyre i. DET er snålt. Drikker jeg noe uten kullsyre, kjennes det som om halsen skal svi bort, men er det kullsyre går det greit. Så nå drikker jeg farris (H)
Det gjør utrolig vont å hoste og å snakke normalt. Så jeg tror jeg bare skal holde kjeften lukket så lenge jeg kan :|

Nok kjedelige saker! Nå skal jeg spille litt Country Life og Café WorldFacebook, så skal jeg legge meg i min gamle seng og sove helt til i morgen :D
Natta (:)