torsdag 15. april 2010

Trafikalt og skolearbeid. Hvilken dag...

I dag har det vært en uvanlig dag. Den har ikke vært kjedelig i det hele tatt (bortsett fra da jeg kom hjem..). Det begynte med at jeg tok halv-ni bussen til skola (selvfølgelig gjorde jeg jo også det jeg alltid gjør før skolen, som vanlig). Da vi kom til Fauske, fikk Kaja bussjåføren til å kjøre inn til skola. Vi hadde to timer fransk (som egentlig ikke var spesielt morsomt, vi bøyde regelrette og uregelrette -er- re- og -ir- verb....) Etter det hadde vi fri resten av dagen (kl. 12.40)

Jeg og Rebekka satte oss i hallen for å gjøre norsk musikkvideo-analyse som skal framføres i morgen. Der ble vi sittende og skrive til klokka ble ett. Da gikk vi ned til kjøreskola for og ha den siste timen av grunnkurset. Det var førstehjelpskurs, eller livredningskurs.. Hehe. Vi hadde en "ulykke" og vi var fem stykker som var hjelpere (og det var fem stykker som var "pasienter," altså de som var i bilen. Resten skulle se på.) For å si det forståelig, alle som var pasienter da vi var hjelpere, døde....

Det ble virkelig heftig da hjelperne og pasientene skulle bytte. Det vil si at jeg ble en av pasientene plutselig.. Jeg likte ikke så godt den plasseringen jeg fikk. Jeg satt bakerst i midten, uten belte, og hele overkroppen inn til der mellom framsetene. Så jeg lå med hodet i girstanga... Og på knærne i baksetet.. Det ble litt vondt å ligge der lenge, for Kaja og Ole Aleksander skulle prøve samtidig og løfte meg bak, men siden jeg liksom skulle være bevisstløs, ble jeg ganske tung.... Når de prøvde med en hånd hver da. Men det var vanskelig og ikke le..

Da klokka ble halv fem, var vi ferdig (etter tre timer...) Og vi (jeg, Rebekka og Kaja) satt på Jan Børre hjem.

Da jeg kom hjem, "ryddet" jeg rommet, og etter en stund kom Rebekka på besøk. Vi satt i en time og gjorde ferdig norskleksa til i morgen. Den musikkvideoanalysen. Den ble bra.

Nå skal jeg egentlig gjøre engelskleksa som er å skrive et essay om noe skolegreier i UK. Men det er så sykt kjedelig pluss at jeg ikke aner hva jeg skal skrive. Og nevnte jeg at vi har fotball i gymmen i morgen? Altså, det frister å skulke, men det kan jeg bare ikke gjøre....

Ingen kommentarer: