torsdag 12. mars 2009

2 og en halv dager i 1 smekk

Tirsdag:

Vi gadd ikke å dra til Oslo fordi vi skulle få besøk. Så vi dro ut å spiste pizza på Jonas B. Gundersen Pizza Restaurant. Hehe, åsså fikk jeg en ny iPod-ledning og tre filmer (Dum og dummere, fritt vilt og stor oppstandelse).
Det var Hege (flytteguri) som skulle komme. Da hun kom spilte vi The settlers. Hun vant, pappa på 2. plass og gjett hvem som kom sist -.-
Så ladet jeg iPoden og la inn ny musikk på den. Yeyy!
Så la jeg å sove.

Onsdag:

Jeg sto opp i 11-tida. Så var jeg alene siden pappa og flytteguri var på Hibu. Jeg så film (Kautokeino-opprøret og Dum og dummere). Da de kom satt jeg på PCen.
Så i tre-tiden begynte vi å kjøre den ni mil lange veien til Seljord. Det tok lang tid, men jeg hadde jo iPoden så...
Da vi kom til Notodden, dro vi til et kjøpesenter for å se om de hadde grisespillet (Kast grisene). Det hadde de ikke så vi kjørte videre. Da vi kom til Seljord dro vi på et slags kjøpesenter der og de hadde grisespillet! :D Så jeg fikk det og en nøkkelring (150 kr.til sammen. Saklig).
Da vi kom dit flytteguri bor, hilste jeg på moren hennes igjen. Så var det en liten jente på fire år der som heter Helena (troor jeg det var). Hun hadde fått seg en fiolin og vi satt å høre på at hun ikke kunne spille xD
Så fikk vi middag. Det var fiskeboller i hvit saus. Så skulle hun ha meg til å leke. "Åneii", tenkte jeg. Hun hadde nesten et helt rosa rom overfylt med dukker, bamser og andre leker. Så skulle vi først på piknik. Da vi hadde vært på piknik skulle vi leke med noen mini-dukker med gummi-klær.. Så ville hun at vi skulle leke mor og far ><
Jeg skulle være faren så skulle hun være moren. Så skulle vi sitte i et barbietelt. Begge to - samtidig. Og det teltet var mindre enn et enmannstelt. Sikkert fordi det bare var et leketelt som fikk plass på rommet hennes. Og mens vi satt skviset der inne, begynte hun å stappe dukker og leker inn. Så jeg gikk ut. Og da krevde hun at jeg skulle ha med meg en rosa paljett-veske med meg.. For en skjebne!
Da jeg hadde sneket meg ut fra rommet, mens hun "sov", gikk jeg ned for å leke med katten. Det var morsomt helt til hun oppdagde at jeg var borte og kom for å kreve meg opp igjen.
Hun lurte på hva vi skulle gjøre. Men det visste jo selvfølgelig ikke jeg. Så hun sa at vi skulle spille slangespillet. Og ikke visste jeg hva slangespillet var. Men det viste seg å være et digert stigespill lagd i en slags gummi. Det var ni plater man skulle lage som et puslespill og det dannet brettet. Det var et stigespill på 1x1 meter. Altså et kvadrat.
Så skulle Hege være med å spille. Egentlig så vant jeg og Hege på andreplass, men vi fikk ikke gå i mål før denne Helena hadde klart det selv.
Så skulle hun spille fiolin igjen. Også fikk de besøk. Så vi dro "hjem" til Kongsberg igjen. Det tok ca. to timer kanskje...
Da vi kom fram spiste jeg litt brød før jeg så film (Pirates of the Caribbean - The Curse of the Black Pearl). Så skulle jeg prøve å sove, men det var lettere sagt enn gjort. PAPPA SNORKET!
Etter ca. en halvtime fikk jeg sove.

Torsdag:


I dag stod jeg opp kl. 1540. Vi hadde planlagt å dra til Oslo i dag, men siden jeg sov så lenge skal vi heller gjøre det i morgen. Så spiste jeg frokost og dusjet. Også så jeg film (Stor oppstandelse). Så sitter jeg her igjen. Sløvedag på nytt. Jeg lurer på hva som skal skje i dag.
Men jeg tror jeg skal se Fritt Vilt i dag. Trege meg som ikke har sett den.
Åhh... Og så må jeg vel pakke..
JA! Jeg må kjøpe noe til Pooshan. Han ble 10 år på tirsdagen (10. Mars) og jeg var ikke der :'(
Gahh, guffe.
Så skriver jeg vel mer når jeg har noe mer og skrive.

Blogges! :D

Ingen kommentarer: