onsdag 17. desember 2008

Juleavslutning 2008

I kveld hadde vi juleavslutning på skola. Faktisk så var det den siste for oss ;p
Det var egentlig en morsom kveld, selvom jeg var veldig nervøs..

Kvelden startet med at vi møtte opp kl. 06.45 på biblioteket. Altså kulturskolen. Så øvde vi litt på sangene og tilslutt kom resten av skolen og lærerne. Vi varmet opp stemmene med å synge "telefonkatalogen". Så gikk vi bort til Samfunnshuset. Der begynte vi underholdningen med at kulturskole-elevene spilte sangene sine. Først var det Rebekka og Martin, så Annika og deretter Rebekka igjen, før det ble min tur. Det gikk egentlig ganske bra, og når jeg kom ut i gangen etter jeg var ferdig var det akkurat som om lyset var helt grønt. Lærerne som sto der sa at det ble bra. Så gikk jeg ned i garderoben for å skifte til nisseklær.
Vi tok en del bilder og etterpå skal jeg legge ut noen av dem.

Så bar det opp på scenen igjen. Vi stilte opp sammen med småtrinnet og var klar for "Nisseloven". Det gikk mye bedre enn på generalprøven. Og vi gikk så stolt ut fra scenen xD..
Så hadde vi god tid, for småtrinnet skulle gjennomføre en breakdance, en sang som heter "Bæstevænna" og "YMCA". Da de var ferdig skulle vi og mellomtrinnet ha en ABBA-potpuri. Med sangene Waterloo, Money Money Money, One Man One Woman, SOS, My Love My Life og Thank you for the music.
Det gikk bra det også. Mye bedre enn generalprøven. Så skulle vi synge Mamma Mia. Det med alle bevegelsene måtte jeg tenke på, for jeg kunne dem egentlig ikke. Og jeg ble så glad da vi var ferdig og jeg hadde ikke en gang gjort en feil :DD

Så hadde 8. og 9. En sketsj som het "Oluf på havet". Den varte i ca. 10 minutter. Så skulle vi opp igjen å synge "Den du veit" med Marius Müller. Den gikk også bra.
Men så var det pause. Jeg og Kaja gikk ned til garderobene og skiftet til julenisser. Så måtte vi vente til "kysten var klar" med å gå ut, for småttisene måtte ikke finne ut at det var oss for da hadde vi ødelagt alt. Så da det var klart, gikk vi ut bakdøra og bort til hovedinngangen. Veien dit var vel egentlig et eget kapittel for det er så glatt ute nå..
Da vi kom inn i gangen tok det lang tid før folk visste at "nissen" var kommet. Så ble vi omringet av folk som ville ha en godterpose. Mange foreldre holdte barna i hånda og sa: "Nu må du husk å sei tuusn takk!"
Så da vi var ferdige gikk vi tilbake til garderoben og tok av oss kostymet. Takket være det, var håret mitt "ødelagt" resten av kvelden =)
Så var det loddsalg (åresalg) og jeg vant ikke en eneste en premie. Men det var vel kanskje fordi at jeg ikke hadde kjøpt årer xD

Så da pausen var over etter ca. 40 minutter, syngte hele skolen en nyttårssang. Så dro folk hjem.
Pengene vi fikk inn i kveld skal vi bruke på klassetur til Trondheim. Og vi fikk inn 5600 kr. Nøyaktig. Vel, egentlig 5499,50 kr. MEN Annika var villig til å ofre 50 øre ;)
Og hvis vi skulle dele alt på hele klassen, ville alle fått 700 kroner hver ( Ja, vi er 8 i klassen).

Jeg og Rebekka gikk hjem, mens vi pratet og hørte på musikk. Da jeg kom hjem var bestemor og bestefar hjemme. De satt og så på bilder. Så når mamma kom hjem, kjørte hun dem hjem.

Og jeg har sett de to første episodene av "Sex and The City", sesong 1, disk 1. Haha, også fra før har jeg sett sesong 4, 5 og 6 av det.
Nå skal jeg gå på winkland og facebook og til sist skal jeg legge meg.
I morgen kan jeg legge ut bilder når jeg har ferie, og god tid.

I MORGEN ER SISTE SKOLEDAG FØR JULEFERIEN!!! :D

Ingen kommentarer: